söndag 12 juni 2016

Vilka är vi då?

Jag heter Sofie. Född i norra Skåne i årets bästa månad, Maj, år 1978. År 2000 flyttade jag till Göteborg där jag även har min syster och hennes familj. 2006 träffade jag min sambo på krogen i närheten av Avenyn. Han bodde då i Falköping men flyttade till Göteborg efter två års helgpendlande. Idag har vi två barn: Oliver, som är född i oktober 2011 och Linnea, som är född i december 2015.

Vi bor i dag i en trerumslägenhet, tre trappor upp, i Björkekärr i östra Göteborg. Att bo i en lägenhet är en stor anledning till att vi gör att utflykter skulle jag tro. Jag får myror i brallan av att vara inomhus en hel dag och måste ut. Vi besöker lekplatser, badplatser, restauranger, caféer mm. Vi har många bra lekplatser både i närområdet och runt om i Göteborgstrakten. Dessutom har vi Härlanda Tjärn och Delsjöområdet alldeles runt husknuten.

Familjeselfie på Brahehus förra helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar